Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

onsdag 10 februari 2010

Taklök

Kransarna med taklök som hänger kvar på väggen är fulla med rimfrost, ser ganska vackert ut. Jag har skottat snö i dag igen, nu får det väl vara nog snart.

2 kommentarer:

  1. Vackert, vackert, fäster du dem med tråd eller hur lyckas du få fast dem?
    Vi slipper inte snön ännu på ett tag, mera är utlovat. Uffe tänkte köpa en ny snöskyffel åt oss men allt är slut för tillfället.
    Tack för alla inspirerande inlägg. Tittar in nu och då för att få extra energi.

    SvaraRadera
  2. Jo, de klena rötterna är avskurna,sedan sticker jag en binderi tråd genom den grova rot delen strax under bladrosetten och gör en gaffelskaftning sedan trycker jag ner de båda trådarna ordentligt i stommen. Men nu är dom nog fastfrusna också. Jag brukar titta in till dig också och följa med vad som händer på isen.

    SvaraRadera