Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

tisdag 2 februari 2010

En tur till Motala

 I lördags åkte vi till Motala för att hälsa på Dolores med familj. Dolores är en hund av rasren Barbet. Det är en sådan som jag funderar på att ha som sällskap nu när jag jobbar hemma nästan alla dagar. Dolores är dräktig och ska få valpar i slutet av februari. Jag hade aldrig förut träffat en Barbet, så jag ville se den i på riktigt för att kunna avgöra om det var en passande ras för oss. Dolores är en mycket trevlig hund, lagom stor med en underbar päls, lockig och mjuk. Så här ser hon ut.


Vi övernattade på Medevi Brunn, där finns många vackra hus över 60 st. Ute hade temperaturen varit ner till -25 på natten. Inne var det inte heller så varmt, men det fanns många filtar. Det här är ett ställe som det skulle vara roligt att fara till på sommaren. Det finns hantverksbutiker, trädgårdar, parker och så en egen orkester m.m.


Högbrunnen

2 kommentarer:

  1. Vovven ser jättetrevlig ut. Nästan som ett får...eller är det en förolämpning?!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken rar hund, riktigt ullig och fin och lagom stor, väntar med spänning på resultat, en sån kanske jag också vill ha i mitt ästa liv.

    SvaraRadera