Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

måndag 15 februari 2010

Skyltar

Butikens skyltar ska bli klara snart, Plåten har Sture Ahlström skurit till, välvt och siklat. bottenfärgen har jag målat fyra gånger, rostskyddet inräknat. Sedan var det texten, trodde inte att det skulle funka med utskurna schabloner eftersom skylten är välvd, så det fick bli med hederligt kalkerpapper, funkade bra. Nu målar jag texten för hand med en pytte liten pensel, det är bara att följa strecken och inte skaka på handen.

1 kommentar:

  1. Jag säger som Eva; man kan ju få prestationsångest, allra minst, när man läser din blogg. Herreminje vad flitig du är och så snyggt det blir. Toppen!

    SvaraRadera