Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

måndag 1 februari 2010

Februari

Ny månad och nya möjligheter. Nu i februari startar jag tre separata kurser i luffarslöjd. Två i Medis regi och en egen för en bokad grupp. Jag skall visa grundtekniker, tipsa om verktyg och hjälpmedel. Deltagarna får först träna på några enkla grejer, krokar, hjärtan och snurror, senan är det fritt fram för egna idéer och önskemål. Två av kurserna blir här i Blomstallet, jag har gjort flera pallar så nu kan alla deltagare få en sittplats.


Det här är vårt plank upp mot vägen, det byggde vi i fjol, det här året har vi också många små och lite större byggprojekt på gång, får väl anledning att återkomma så snart det händer något på byggfronten.

Gångjärnen är smidda av Bert Johansson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar