Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

tisdag 16 februari 2010

Blomkrans

Den här kransen kan man göra av valfritt antal blommor med stjälk, sedan är det bara att binda ihop blommorna med spoltråd, så får man en stadig 
stomme. Blommorna kan man annars använda som pynt.


 I kväll bär det av till Geta, har kurs där. Förra tisdagen var det snöoväder när jag skulle ta mig hem, hoppas det är bättre före ikväll.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin krans, frosttålig :).

    SvaraRadera
  2. God morgon Gerd!!!
    Vilka underbara saker du skapar.
    Luffarslöjd är ju bara så vackert och det ligger mig varmt om hjärtat.., fast jag hittar mitt på auktioner och loppisar:)
    Jag har inte tålamodet som du att sitta och knåpa ihopa så vackra saker:)
    Blomkransen var ju bara hur söt som helst och den klarar alla slags väder!!

    Roligt att hälsa på, jag kommer snart tillbaks!
    Kramar till dig
    Marianne

    SvaraRadera