Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

söndag 14 februari 2010

Kaka

Kakan från igår är snart uppäten men här kommer receptet.


200 gr smör el. margarin
2,5 dl socker
3 st ägg
4 dl vetemjöl
1 dl grädde
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker

Rör det mjuka smöret ihop med sockret, rör sedan ner ett ägg i sänder. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker, rör ner det i smeten tillsammans med grädden.
Sätt smeten i en smörad och bröad form
Grädda i 175 grader ca 1 timme

Ha en trevlig alla hjärtans dag!

4 kommentarer:

  1. Tack för det Gerd, funderade nog om du tänkte hålla det goda för dig själv:). Nu skall vi testa hos oss också.

    En trevlig alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  2. tack! får väl prova senare när jag Får(hm) äta sånt igen.

    SvaraRadera
  3. mamma gud vad god kakan var!!:)







    av:Emilia

    SvaraRadera