Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

tisdag 26 januari 2010

Trollsländor





När jag var barn hade min mormor en duk med det här mönstret, den duken hade orange trollsländor, duken blev med åren ganska sliten. Jag kommer ihåg att jag hjälpte henne med att rita av mönstret.
Många år senare fick jag inspiration att sy en likadan, men jag bytte färg till blåa trollsländor, tyckte liksom inte att orange var en passande färg på dom.
Den här typen av dukar blir det inte av att använda, den får ligga kvar i lådan som ett trevligt minne.

1 kommentar: