Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

torsdag 7 januari 2010

Söderby plantshop



Det här är en bild från min förra butik i Söderby. Det känns fortfarande konstigt att allt är uppbrunnet. I vårt garage står det några lastpallar med sotiga grejer från branden som jag skall ta och försöka rengöra när lusten faller på. Idag och i morgon skall jag ägna mig åt binderiarbeten, de borde bli de sista arbetsdagarna för den här säsongen om det inte kommer in nya beställningar. Sedan har jag tänkt lugna ner mig lite, pyssla i hemmet, trådarbeta, planera vårens kurser, bygga en ny butiks del i stallet...Undrar om vintern blir tillräckligt lång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar