Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

fredag 15 januari 2010

Pallar

De här pallarna har jag snickrat ihop till kurslokalen, de går säkert att använda vid andra tillfällen också, skall försöka få ihop några till.



Jag har också klätt om ett par stolar som jag köpt på auktion för mycket länge sedan. De har varit förvarade i stallet sedan dess, tyg, stoppning och sadeljord var allt helt murket och mögligt, bara att slita bort allt och börja från början. Jag gjorde inget finlir med sjögräs och nubb, det fick duga med superlon och stiftpistol.Tygvalet kan man ha åsikter om men jag tycker att det är lite roligt med kontraster i stilarna (stilbrott) och så kände jag för lite krusiduller.


2 kommentarer: