Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

måndag 18 januari 2010

Något nytt



Det här är en ny modell på temat torkade växter, jag har gjort dem i en buketthållare som man även kan använda till snittblommor. I buketten finns  leukadendron, kastanjer, mandel, stjärnanis, sjögräs, vaxade bär m.m.
Det torra materialet alltså eterneller har varit borta från blomsterhandeln ganska länge nu ca 20 år ungefär, jag har många gånger tänkt att det vore dags att ta dem till heders igen. Jag skulle gärna pröva på att göra lite nya eternell alster, problemet är bara att det inte finns något material att få tag på längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar