Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

onsdag 7 april 2010

Trädgårdspyssel

Idag har jag börjat med lite vårstädning av trädgården, mellan snöhögarna. Lite gamla fröställningar har jag klippt ner, Klematisarna är redan på gång att börja växa så det var hög tid att klippa ner en del sorter. Vintergäcken blommar, det gör också Krokus och Snödroppar. Jag gillar Snödropparna bäst.

1 kommentar:

  1. Vad vackert det är, särskilt vintergäcken som smyger upp i snön.

    Ewa

    SvaraRadera