Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

lördag 3 april 2010

Marknadsdag

I dag bär det av på marknad till Mariehamn. Nu väntar jag på att munkarna ska jäsa. Tidig start på dagen blev det, klockan ringde redan 03.00. Det är fridfullt i huset så här dags det är bara kissekatterna som är vakna. Vi har packat bilarna med blommor och marknadsbord. Vädret ser lovande ut så jag ser fram emot en trevlig dag på torget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar