Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

fredag 19 mars 2010

Valpen


Det här är en av valparna två veckor gammal. Tack för bilden Marie. Vår valp ska heta Amos. Jag vet inte om det är han på bilden, dom är ganska lika varandra. Det här kommer att bli spännande och roligt, nu förbereder jag mig mentalt och tänker igenom hur jag vill att Amos ska fungera här hemma, både inne, ute på gården och i butiken. Det blir många saker att hålla koll på från början, gränserna på gården, hur man får röra sig i trädgården, lära sig att inte hälsa på kunder utan lov och mycket annat. Det blir nog många mys stunder också och även en egen plats i butiken.

2 kommentarer:

  1. vad roligt det låter! Amos är ett fint namn, jag har en kompis som har ett marsvin som heter Amos. Jag blir bara lite orolig hur du skall hinna med ditt stora fritidsintresse som styrelsemedlem ;-)

    SvaraRadera
  2. du får nog inga problem med den valpen när du har haft hund förut, det blir ju lite som nästa barn, det går automatiskt.Lova att återkomma med nya bilder så fort du får några, så vi får följa med i utväcklingen.

    SvaraRadera