Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

måndag 29 mars 2010

Ny vecka


Vi har jobbat på i helgen. Lite tidsoptimistiskt var det att hinna klart men jag känner mig nöjd med det som blev gjort. Att riva och sätta in fönster tar ganska mycket tid och funderande när man inte är van. Ett fönster är på plats och nu vet vi hur vi skall göra så det går säkert smidigare med det andra.
I dag kommer det lite påskblommor. Imorgon kommer det trevliga människor på vårinspiration. På onsdag är det sista kvällen för luffarslöjden. Jag ska också göra i ordning lite grejer till Påskmarknaden på lördag, den är på torget i stan då ska jag också baka Hildas munkar för första gången den här säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar