Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

onsdag 10 november 2010

Förberedelser

Den här tavlan är underbar, med ett budskap som känns rätt för mig.
Nu börjar förberedelserna inför julmarknaderna. Material ska hämtas i skogen och en del köpas in. 
Varor som jag väntat med spänning på har nu anlänt till butiken.
Bland annat lyktor i olika modeller den här tycker jag att är jätte fin.
Några kransar har det också blivit idag och kransbindnings kurs nu i kväll, då skapade deltagarna många fina kransar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar