Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

tisdag 6 juli 2010

Digitalis och lite gnäll


Digitalis i massor, de är överallt i min trädgård i år. Nu har jag börjat rensa bort.

Silverhavre är ett av mina favorit gräs, det är torktåligt. Jag längtar otroligt mycket efter regn, det gör hela min trädgård också, men vi får säkert längta minst en vecka till. Suck.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig! Jag längtar också efter regn... Det finns en liten chans att vi kan få lite regn imorgon...

    SvaraRadera
  2. Underbart vackert med digitalisarna!
    Vi fick en pytteskur igår kväll, bara så en del av dammet försvann:D
    En rotblöta är önskvärd, gärna nattetid.

    SvaraRadera