Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

lördag 20 mars 2010

Rismatta



                                                  
Nu är det dags att göra lite risgrejer, Björk och Vide är mina favoriter så här års. Av Björkris kan man göra fina mattor, både praktiska och dekorativa. Ni som är anmälda till kurskvällen vårinspiration kommer att få se hur det går till. Kransar, reden, strutamplar är också roligt att göra av ris.
Igår blev det många rundor med snöskuffen, det kom 15-20 cm nysnö. Idag ser det ut att bli en fantastiskt vacker dag jag ska gå ut och njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar