Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

tisdag 22 december 2009

Julros


 
Julrosen, Helleborus niger är en mycket vacker julblomma, dess popularitet har ökat med åren, jag skulle gärna se att den slog ut julstjärnan för den har i alla fall jag ledsnat på helt och hållet. Dessutom är julstjärnan  mycket knepigare att frakta utomhus när det är kallt.



Det här är några planteringar som jag gjort idag, inte så färggranna precis, jag börjar bli lite trött nu efter en mycket arbetsintensiv höst, det är kanske så att jag inte orkar se så granna färger just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar