Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

torsdag 17 december 2009



Det här är Holger en av våra fyra kissar, han är en korsning mellan brittisk korthår och Exotic (korthårig perser). Jag fick hem lite tråd häromdagen som jag tänkte göra några julklappar av, få se om jag hinner. Holger vill gärna hjälpa till med det. Satt en stund vid köksbordet nu på kvällen, då kom det en spindel neråkande på sin tråd rakt framför ögonen på mig, tänkte att det kanske är dags för julstädning!!
Idag har jag annars mest packat julblommor osv.

1 kommentar:

  1. Spara julstädningen till efter nyår, så får även spindlarna en god jul!

    SvaraRadera