Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

lördag 28 augusti 2010

Lilla huset

Nu är det klart, så när som på själva funktions delen.
Dagens småpyssel.

Gjorde en liten hylla i hörnet för belysningen.
Stiftade fast en gammal duk som gardin.

Torvströ och spolning
Utsikt genom dörren.

3 kommentarer:

  1. Jättefint! Trodde det skulle bli rött , men det här blev snyggare. Längtar efter mitt dass, men jag har köpt ett färdigt byggt.
    När jag var liten hette det "lilla kammarn"

    SvaraRadera
  2. Så himla gulligt!
    Ett riktigt gammeldags utedass... skulle passa bra hos oss i stugan, vi ska fixa ny toa där så småning om och skulle vilja ha något sådant här, fast då med riktig spoltoa inuti och ett litet, litet handfat!

    SvaraRadera