Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

onsdag 11 augusti 2010

Intervju

Igår fick jag besök av reporter och filmare från YLE, finska TV nyheterna, de gjorde reportage om den Åländska trädgårdsturismen. Inslaget kommer troligen med i söndagsnyheterna kl. 18.00. Det är svårt att berätta allt man vill ha sagt på några sekunder, men det är roligt att få vara med, speciellt då de berättade att de gör bara ett besök till Åland per år ifall det inte händer något riktigt extra förstås. De hade också varit till Titte och Seppos trädgård och även gjort ett reportage om champagnefyndet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar