Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

måndag 7 juni 2010

Det är mycket nu


Som hund hos en trädgårdsmästare måste man ju kunna hantera en spade.
Att såga och bygga plank är faktiskt tröttsamt, Amos vilar en stund.
Nu blir det jätte långa dagar med mycket roligt, butiken, bussgrupper med trevliga trädgårds människor, skolavslutningar, trädgårds konsultationer, planteringar, konfirmation, saftkok, bakning allt i en salig röra. Hinner inte skriva så ofta just nu. 

1 kommentar:

  1. Världens sötaste trädgårdsmästare.Jag tror att han trivs bland plankbitar,hemma hos oss så var han och syskonen mycket i våran vedhög och sågspån och hade jätteskoj.
    Kram från mamma Dolores och syrran Agnes.

    SvaraRadera