Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

fredag 7 maj 2010

Vårblommor

En bänk i solen, vid nerfarten till butiken.
Eldtörel på väg upp.

 Minipåskliljor
Snödroppar igen. Det går ju så trögt i år, så jag hinner ta många kort på snödropparna innan dom har blommat över. Nu kan det väl börja bli lite varmare. I dag var det nästan omöjligt att jobba så hårt ute att man höll sig varm. Jag försöker gräva, klippa, rensa och plantera så fort jag får en stund över. Det har kommit mera växter till butiken, ska försöka ta lite bilder imorgon.

1 kommentar:

  1. Fina bilder! Jag håller med dig att nu skulle det nog kunna komma lite värme! Jag försökte rensa lite i rabatterna förra veckoslutet, men började frysa så om händerna att jag måste sluta, fastän jag hade trädgårdshandskar på. Och nu ösregnar här.
    Önskar dig ett trevligt veckoslut!

    SvaraRadera