Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

torsdag 20 maj 2010

Soligt


Nu börjar jag få lite skyndsamt, bokar in uppdrag både före och efter mina ordinarie öppet tider. När jag körde till stan härom dagen svängde jag in till kommungården för att ta en bild på planteringen. Jag tänkte att jag skulle dokumentera utvecklingen där. Påskliljorna hade slagit ut, det är så varmt nu så de håller nog inte så länge i år. Nästa bild därifrån blir nog när Alliumen blommar.

En liten bild på Amos i solen, han har varmt nu i sin päls, orkar inte busa på dagtid, sover mest i skuggan under en skogskälke som jag har blommor på. Idag var han med till en kund och planterade växter, han tyckte att det var roligt med gropar som vi hällde jord i, han hjälpte till med grävningen och så ruskade han den sista jorden ur påsarna.

2 kommentarer:

  1. Kanske du får göra som jag gjorde med Bonny, nu är det ingen hejd på henne.

    SvaraRadera
  2. Det måste vara bra att ha en sådan liten underbar hjälpreda.Agnes äter upp gräshögarna som blir när husse har klippt.
    Puss från syrran till Amos.
    Marie

    SvaraRadera