Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

måndag 11 oktober 2010

Kurser och annat kul

I dag hade jag mitt första tillfälle för projektet kultur i vården. Det är två äldreboenden som deltar och jag ska under hösten erbjuda mina material för de boende på ett av dessa, så att de får möjlighet att skapa med naturmaterial. Idag gjorde vi blombuketter. Det var många som deltog, fler än  förväntat, riktigt roligt.
Imorgon och på onsdag fortsätter de två luffarslöjdskurser som jag håller i Medis regi.
I söndags var jag bjuden till en förenings heldags träff för att hålla en kransbindnings demonstration.
Det finns hur mycket som helst att göra och  planera fast det inte kommer så många kunder till butiken så här års.

1 kommentar:

  1. Så härligt det låter när du beskriver kultur i vården. Jättebra initiativ..

    SvaraRadera