Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

söndag 12 september 2010

Träning med Amos på marknad

Marknaden på Föglö gick bra. Det var inte så stor tillställning, men jag är helt nöjd med försäljningen. Det är roligt att fara ut lite och träffa nya kunder.
Amos var med och det var bra miljöträning för honom att gå på skramlande plåt galler, bland bilar som kör kräver oftast en del träning, Amos klarade det bra. Sedan åkte han hiss, inga problem. gå i brant trappa uppför gick hyggligt men ner bar jag honom. Sitta fastbunden vid marknaden var också en ny upplevelse, Där var han också lugn och fin.

3 kommentarer:

  1. En riktig marknadsvovve, med andra ord:)!
    Ser framemot att få träffa Amos på marknader framledes.
    Var hittar du så mycket rönnbär? Här syns inte ett enda på våra träd.

    SvaraRadera
  2. Rönnbär finns det inte så mycket av, jag har många ställen men bara på ett par finns det lite bär, där har jag plockat slätt nu.

    SvaraRadera
  3. vackra höstbilder. jag älskar hösten! jobba inte ihjäl dig nu till skördefesten och lycka till med premiären!

    SvaraRadera