Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

måndag 20 september 2010

Skördefesten


Kurslokalen dukad för skördefest.
 Några buketter från binderiutställningen

Utanför butiken
Idag är jag fortfarande ganska trött efter allt arbete, men det var det värt. Det har aldrig tidigare varit så många människor till vår by på bara två dagar. Allting fungerade bra och alla var mycket glada, både besökarna och vi som jobbade.
Några av de drygt 1800 personer som besökte oss på skördefesten. Stort tack till er alla positiva och glada besökare, ni ger mig inspiration till att vilja göra detta nästa år igen.

1 kommentar:

  1. Stort grattis Gerd,
    det var väntat från vårt håll att många skulle fara till Lemland och Lumparland i år; ni har så många härliga nya fina ställen att visa upp. Lycka till i fortsättningen också:)
    Karin och Uffe

    SvaraRadera