Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

måndag 27 juni 2011

Timjan

Backtimjan väller över kanterna vid dammen. Gräset är en Miskanthus grasillimus. Det är varmt idag så jag har vattnat och plockat i butiken. Ikväll när det blir svalare blir det en liten tränings tur med Amos. Imorgon blir det butikspyssel igen och kanske jag gräver vidare på ett projekt jag startat. Tar kanske någon bild på det när jag kommit en bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar