Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

söndag 1 juli 2012

Rabarber

Rabarbern blir alltid tidig och stor i värmen och den kraftiga jorden vid söderväggen, men i år är den rekordstor en stjälk räcker mer än väl till en långpanna rabarberkaka.

3 kommentarer:

  1. stickstugan/ Lotta2 juli 2012 kl. 13:05

    Hur gör du? Mina rabarber vill inte alls växa. Tacksam för lite bra tips och sorter.

    SvaraRadera
  2. Himmel... vilken rabarber! Mina är så små, så små... syns knappt!?

    SvaraRadera
  3. Rabarbern hos mig är mycket gammal okänd sort. Den behöver mycket näring och så måste roten växa till sig ordentligt innan man börjar skörda, dvs flera år.

    SvaraRadera