Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

onsdag 25 april 2012

Höns

Det här är hönan Alma hon är en svart och guldbandad Brahma. Vi har haft de här vackra hönorna sedan hösten och nu har dom börjat värpa. Så roligt att få egna ägg, aningen större än vanliga hönsägg är dom och ljusbruna.
Tuppen Alfons, han är en försiktig och snäll kille.

2 kommentarer:

  1. Alfons är ju stilig som bara den!:)
    Kul med höns, skulle gärna ha jag också men det får vänta.

    SvaraRadera
  2. Välkommen till hönsvärlden.Tyvärr har vi bara en Brahmahöna kvar.Tre dog på bara några dagar, vet ej varför.Två var fyra år och en föddes förra sommaren. En mycket trevlig hönsras.
    Marie

    SvaraRadera