Välkommen!

Hej! Här kommer jag att skriva om mitt arbete som företagare, florist och trädgårdsmästare. Jag driver en liten butik hemma som heter Blomstallet. Där säljer jag blommor och trädgårdsväxter och håller en del kurser, bl.a. i kransbindning, betonggjutning och luffarslöjd. Blomstallet öppnades efter branden i september 2009 på Söderby Livs och café där jag hade min butik Söderby Plantshop.

torsdag 20 januari 2011

Tvål

Det här är något jag länge tänkt göra, nu blev det äntligen av. Det är alltså olivtvål som nu ska stelna ett par dagar och sedan tas ur formen. sedan ska den skäras upp i lagom stora bitar och vila 4-6 veckor eller längre. Det är mycket lätt att göra egen tvål bara man är ytterst noga med att väga ingredienserna. Den här tvålen är gjord på olivolja, kaustiksoda och vatten.
Jag kanske gör flera försök och då vill jag prova med att tillsätta dofter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar